Αναγνώριση συναισθημάτων στην νόσο Parkinson
Περίληψη
Η νόσος Parkinson (ΝP) για χρόνια προσεγγίζονταν με αναφορά στα συμπτώματα κινητικού τύπου. Πρόσφατες έρευνες ανέδειξαν τη συσχέτιση της νόσου με την υπομιμία και συμπτώματα γνωστικού και ψυχιατρικού τύπου. Στο πλαίσιο αυτό, οι συναισθηματικές διαταραχές, και ιδιαίτερα η δυσκολία αναγνώρισης της συναισθηματικής έκφρασης του προσώπου, έχουν αποτελέσει πεδίο σημαντικών ερευνών. Μολονότι τα αποτελέσματα δεν είναι αποσαφηνισμένα καθ΄ ολοκληρία, οι έρευνες, σχεδόν στο σύνολό τους, συγκλίνουν στην ύπαρξη διαφοράς μεταξύ ασθενών με NP και υγιών ατόμων. Η παρούσα μελέτη εξετάζει τη διαφορά στην αναγνώριση της συναισθηματικής έκφρασης του προσώπου μεταξύ ασθενών με NP και υγιών ατόμων. Το δείγμα αποτελούνταν από 16 υγιείς (11 γυναίκες και 5 άντρες) και 16 ασθενείς (10 γυναίκες και 6 άντρες). Τα αποτελέσματα έδειξαν διαφοροποίηση στην αναγνώριση της συναισθηματικής έκφρασης του προσώπου στους πάσχοντες, όσον αφορά τα εξής συναισθήματα: έκπληξη, αηδία, και άγχος, καθώς και στην ουδετερότητα. Όσον αφορά διαφορές ανάλογα με τα στάδια της νόσου Parkinson, οι ασθενείς του 3ου σταδίου αναγνώρισαν σε μικρότερο βαθμό, από αυτούς του 1ου σταδίου, τον θυμό, την αηδία, το άγχος και την ουδετερότητα. Τα αποτελέσματα συζητούνται στο πλαίσιο της σύγχρονης βιβλιογραφίας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Μακοπούλου Ά.-Μ., Μωραΐτου Δ., Καραγιαννοπούλου Ε., & Παπαντωνίου Γ. (2020). Αναγνώριση συναισθημάτων στην νόσο Parkinson. Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 13(1), 36–60. https://doi.org/10.12681/jret.19879
- Τεύχος
- Τόμ. 13 Αρ. 1 (2020)
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς που δημοσιεύουν σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους :
1. Οι συγγραφείς διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, χορηγώντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό «Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων» διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0, σύμφωνα με την οποία μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
2. Οι συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή του δημοσιευμένου στο περιοδικό έργου (π.χ. κατάθεση σε ένα ιδρυματικό αποθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την αναγνώριση της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό περιοδικό.
3. Στους συγγραφείς επιτρέπεται να δημοσιεύσουν την εργασία τους online (κατά προτίμηση σε ιδρυματικά αποθετήρια ή στην ιστοσελίδα τους) πριν και κατά τη διάρκεια της διαδικασίας υποβολής, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγικές ανταλλαγές, όπως επίσης και παλαιότερες και ευρύτερες παραπομπές δημοσιευμένων εργασιών (The Effect of Open Access)