Μεταγνωστικές Στρατηγικές Ανάγνωσης: Ελληνική Προσαρμογή του Εργαλείου MARSI και συγκριτική μελέτη σε έφηβους μαθητές με και χωρίς ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η προσαρμογή του μεταγνωστικού εργαλείου αυτo- αναφοράς Metacognitive Awareness of Reading Strategies Inventory (MARSI) στην ελληνική γλώσσα. Το εργαλείο έχει σχεδιαστεί για την εκτίμηση της μεταγνωστικής ενημερότητας και της αντιλαμβανόμενης χρήσης των στρατηγικών ανάγνωσης σχολικού και ακαδημαϊκού περιεχομένου. Τρείς υποκλίμακες αναφορικά με τις μεταγνωστικές στρατηγικές ανάγνωσης υπολογίζονται από το εργαλείο: οι γενικές στρατηγικές, οι στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων και οι υποστηρικτικές στρατηγικές ανάγνωσης. Η παρούσα μελέτη εξέτασε την παραγοντική δομή, την εσωτερική συνοχή και την αξιοπιστία επαναληπτικών μετρήσεων της ελληνικής έκδοσης του MARSI. Η χρήση του MARSI έδειξε ότι οι Έλληνες μαθητές γυμνασίου με και χωρίς ειδικές μαθησιακές δυσκολίες χρησιμοποιούν μεταγνωστικές στρατηγικές ανάγνωσης, αλλά υστερούν σημαντικά στις υποστηρικτικές στρατηγικές.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Κουλιανού Μ., Ρούσσος Π., & Σαμαρτζή Σ. (2019). Μεταγνωστικές Στρατηγικές Ανάγνωσης: Ελληνική Προσαρμογή του Εργαλείου MARSI και συγκριτική μελέτη σε έφηβους μαθητές με και χωρίς ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Ψυχολογία: το περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, 24(1), 138–156. https://doi.org/10.12681/psy_hps.22391
- Τεύχος
- Τόμ. 24 Αρ. 1 (2019)
- Ενότητα
- ΕΜΠΕΙΡΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Το περιοδικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ έχει υιοθετήσει μία πολιτική Platinum open-access. Τα έξοδα υποβολής, επεξεργασίας ή δημοσίευσης των εργασιών καλύπτονται από την Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία. Τα πνευματικά δικαιώματα των δημοσιευμένων εργασιών προστατεύονται από την άδεια 'Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International'. Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Η άδεια αυτή επιτρέπει σε τρίτους, να χρησιμοποιούν την εργασία σε οποιαδήποτε μορφή, με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση στο περιοδικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Επιπλέον, κάθε διανομή της εργασίας οφείλει να γίνεται με τους ίδιους όρους διανομής, δηλαδή με την ίδια άδεια Creative Commons.