Τόμ. 12 Αρ. 1 (2021)
Δημοσιευμένα: 27.11.2022
Το 12ο τεύχος του περιοδικού αποτελεί θεματική έκδοση με τίτλο: «Προσεγγίσεις ανάλυσης κινηματογραφικής ταινίας στην εκπαίδευση». Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται α) στην ανάδειξη, β) στην αναλυτική παρουσίαση μεθόδων και πρακτικών και γ) στην επεξήγηση αυτών με παραδείγματα για την ανάλυση ταινιών που εφαρμόζονται σε ποικίλα πεδία της εκπαίδευσης στο πλαίσιο: 1. εφαρμοσμένων προσεγγίσεων για την προώθησης της οπτικοακουστικής παιδείας (π.χ. από τον χώρο του Κινηματογράφου, της Παιδαγωγικής των Μέσων) και 2. εξειδικευμένων πρακτικών σε επιμέρους επιστημονικά πεδία της Παιδαγωγικής και των γειτονικών κλάδων της (π.χ. Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή, Σχολική Παιδαγωγική, Κοινωνιολογία, Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία, Εκπαίδευση Ενηλίκων).
Θεωρείο
«Αυτή η ταινία μού ‘τρύπησε την καρδιά’»: Η αξιοποίηση του κινηματογράφου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Κώστας Μάγος, Νίκος Χανιωτάκης
To μουσικό βίντεο «Απόκληρος» ως διδακτικό εργαλείο ευαισθητοποίησης στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
Αθανάσιος Χατζής, Νικολέτα Ινδοπούλου, Αλιβίζος Σοφός
Κριτική Ανάλυση των Οπτικοακουστικών Μέσων: Μεθοδολογίες και Καλές Πρακτικές
Σοφία Παπαδημητρίου, Αλιβίζος Σοφός
Διάλογος
Διαδικασία και καλές πρακτικές για τη δημιουργία ενός βίντεο Talking head για τα MOOCs
Στέφανος Γιασιράνης, Αλιβίζος Σοφός
Το βίντεο ως εκπαιδευτικό μέσο: Βασικές αρχές και τεχνικές σχεδιασμού και υλοποίησης από τον Jack Koumi
Φεβρωνία Ρουσάκη, Αλιβίζος Σοφός