Open Education / The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology is being published by the Hellenic Network of Open and Distance Education. Since 2009 (issue Num.7), the access is open to everyone through this webpage.
The previous issues (1-6) can be found in printed form only through Propobos Publications In this webpage you can find information regarding the index and the abstracts of the articles that belong to the specific issues.
Announcements
Υποβολή νέων άρθρων
2023-01-28
Για την υποβολή νέων άρθρων, επιλέγετε απο το Μενού "Σχετικά" και στη συνέχεια "Υποβολές".
ή επιλέγετε:
Δημοσίευση νέου τεύχους
2022-11-04
Αγαπητές αναγνώστριες, Αγαπητοί αναγνώστες,
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το νέο τεύχος του περιοδικού Ανοικτή Εκπαίδευση / Open Education.
https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/openjournal/issue/view/1819
Εκ μέρους της Συντακτικής Επιτροπής
Current Issue
Vol. 21 No. 1 (2025): Open Education: The Journal of Open and Distance Education and Educational Technology
Editorial
Articles
Η ανοικτότητα στην εκπαίδευση: Εξερευνώντας τις Δυνατότητες και τις Προκλήσεις
Ευαγγελία Μανούσου; Αντώνης Λιοναράκης, Νεκταρία Σακκούλα
O Ρόλος των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στην Επικοινωνία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Απόψεις και Πρακτικές Φοιτητών/τριών
Απόστολος Κώστας, Βασιλική-Αγγελική Χρονοπούλου
Evaluation of the Utilization of Virtual Reality (VR) Technology in Teaching Chemistry Using the Flipped Classroom Method
Χρήστος Χαλακατεβάκης, Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Χαράλαμπος Μουζάκης, Κωνσταντίνος Κωτσίδης
Design, implementation and evaluation of an integrated intervention of Complementary School Distance Education to primary school students for the Greek Language
Καλλιόπη Ψιλέλη, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΚΩΤΣΙΔΗΣ
Supplementary distance education using digital tools. A case study in the Post-School Year of EPAL Apprenticeship
ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΚΟΚΑΡΙΔΑ, Ηλίας Μαυροειδής
Inclusive and technology-assisted approaches to the education of students with motor disabilities.
Konstantinos Mastrothanasis, Panagiotis Alexopoulos, Maria Koulianou, Katerina Paschou
ChatGPT in Greek higher education: Exploring views and proposing a teaching scenario
Τσαμπίκα Καρακίζα, Ανθή Σιδηροπούλου