The journal aims to contribute to the development of scientific dialogue and the dissemination of scientific knowledge produced in the Greek as well as in the international field of early chilhood and primary education.
Current Issue
Vol. 11 (2025): Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση. Αναζητώντας γέφυρες με τον πολίτη του μέλλοντος. Ειδικό Τεύχος.
Full Issue
Introduction
Special Theme
Introducing Generative Artificial Intelligence in Early Childhood Education amid Environmental Studies
Καλλιόπη Κανάκη, Στέργιος Χατζάκης, Michail Kalogiannakis
Towards a new STEM culture: suggestions from early childhood teachers
Γλυκερία Φραγκιαδάκη, Ελένη Σταυροπούλου, Ηρώ Ζαχαριάδη, Φωτεινή Σκίζα, Δόμνα Κακανά, Βασιλεία Χρηστίδου
Examining first-graders' ideas of mechanical balance as a multimodal process
Ιουλία Γρίσπου, Ιωάννης Σταράκης
Οι ιδέες υποψήφιων νηπιαγωγών και δασκάλων για το ηλεκτρικό κύκλωμα
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΑΡΑΚΗΣ, GEORGIOS STYLOS
Η θέση της διατροφής και της αειφορίας στα Αναλυτικά Προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης
Γεώργιος Κρητικός, Charistoula Chatzinikola, Elena Hadjimbei