Vol. 13 (2014): Special Issue

Published: 2014-07-01

THE IMPORTANCE OR READING MOTIVATION TO THE ENRICHMENT OF EARLY LITERACY: DEVELOPING A MEASURE FOR ASSESSING READING MOTIVATION

Ειρήνη Αντωνοπούλου (Eirini Antonopoulou), Νεκτάριος Στελλάκης

«ETRA PROJECT - EDUCATION THROUGH REHABILITATIVE OUTSIDER ART- PHOTO»: AN EDUCATIONAL PROGRAM FOR THE ART OF PHOTOGRAPHY AND THE VISUAL PROCESSING OF DIGITAL IMAGES

Αντώνης Βάος (Antonis Vaos), Αθανάσιος Καραλής (Athanasios Karalis), Νεκτάριος Στελλάκης (Nektarios Stellakis), Ζωή Αποστόλου (Zoe Apostolou)

STRENGTHENING CHILDREN’S PERSONAL IDENTITY IN THE KINDERGARTEN

Αγγελική Βελλοπούλου (Angeliki Vellopoulou), Μαρία Παπανδρέου

SOCIAL STATUS INFLUENCE IN SOCIAL PLAY DEVELOPMENT IN EARLY CHILDHOOD

Ιωάννα Βλασίου (Ioanna Vlasiou), Καφένια Μπότσογλου (Kafenia Mpotsoglou), Ελευθερία Μπεαζίδου

KINDERGARTNERS READ EMOTIONS DEPICTED IN THEIR PICTURE BOOKS

Αγγελική Γιαννικοπούλου (Angeliki Gianikopoulou), Ελένη Πασχαλίδου

FAMILY DYNAMICS THROUGH THE CHILDREN’S POINT OF VIEW

Άρτεμις Γιώτσα, Ελευθερία Μητρογιώργου (Eleftheria Mhtrogiorgou)

IMPROVING CLASSROOM CLIMATE: AN EDUCATIONAL ACTION RESEARCH WHERE EFFECTIVE EDUCATIONAL STRATEGIES ARE PROVIDED

Ιωάννα Ευαγγέλου (Ioanna Evaggelou), Δόμνα-Μίκα Κακανά (Domna-Mika Kakana)

AN APPROACH TO THE EMOTIONAL DEVELOPMENT OF PRESCHOOL CHILDREN

Κατερίνα Καζέλα (Katerina Kazela), Φωτεινή Κοντοπούλου

THE FEATURE OF THE CITIZEN TROUGH TELEVISION NEWS: CHILDREN’S VIEWS

Βιργινία Καραβοκύρη (Virginia Karavokiri)

COUNSELLING SKILLS AS AN ''ANTIDOTE'' TO THE CRISIS

Ευφροσύνη Κατσικονούρη (Efrosyni Katsikonouri), Ευθυμία Μανίτσα

THE LOSS IN A CHILD΄S LIFE

Αικατερίνη Κοκοζίδου (Aikaterini Kokozidou), Ευθυμία Γώτη

PERSONAL-SOCIAL DEVELOPMENT IN THE NEW EARLY CHILDHOOD CURRICULUM

Μελανθία Κοντοπούλου (Malanthia Kontopoulou), Αγγελική Βελλοπούλου, Mαρία Καμπεζά, Βασιλική Παναγιώτου, Παρθένα Ψυχίδου, Μαρία Μπιρμπίλη, Μαρία Παπανδρέου

POLICIES AND PRACTICES FOR SUCCESSFUL PARENTAL INVOLVEMENT IN THE EDUCATION OF THE CHILD

Βασίλειος Κούτρας (Vasilios Koutras), Λαμπρινή Νάστου (Lamprini Nastou)

«E-MOTIONS» INTERVENTION USING DIGITAL GAMES FOR EMOTIONAL DEVELOPMENT IN KINDERGARTEN

Μαρία Κρικλάνη (Maria Kriklani), Ναταλία Τζοβάρα (Natalia Tzavara), Μαρία Τσαπάρα (Maria Tsapara), Μιχάλης Μεϊμάρης (Michalis Meimaris), Δημήτρης Γκούσκος (Dimitris Gkouskos)

ANGELOS AND THE “OTHER”: THE DEVELOPMENT OF INTERCULTURAL COMPETENCE THROUGH THE COOPERASION BETWEEN KINDERGARTEN AND FAMILY

Κώστας Μάγος (Kostas Magos), Ελένη Τριανταφυλλίδη (Eleni Triantafilidi)

THE IMPORTANCE ROLE OF POSITIVE TOUCH IN THE DEVELOPMENT OF INFANTS AND TODDLERS

Στρατούλα Μάντζιου (Stratoula Mantziou), Γεωργία Αχνούλα (Georgia Ahnoula), Βασιλική Καραβίδα (Vasiliki Karavida)

EARLY CHILDHOOD EDUCATORS’ VIEWS ON THE CONTRIBUTION OF PLASTIC ARTS TO PRESCHOOL EDUCATION

Αλεξάνδρα Μαραβέλη (Alexandra Maraveli), Ευαγγελία Σβίρου (Evaggelia Svirou), Βασιλική Πλιόγκου (Vasiliki Pliogkou)

THE SECRETS OF RAINBOW: A UNIVERSAL PROGRAM FOR THE MANAGEMENT OF BULLING IN PRESCHOOL ENVIRONMENTS

Διονύσιος Μεσσάρης (Dionysios Messaris), Μαρκέλλα Παραμυθιώτου (Markella Paramythiotou), Αγγελική Θάνου (Aggeliki Thanou), Μίλτος Σακελλαρίου (Miltos Sakellariou), Ευγενία Φοράδη (Eugenia Foradi), Ρόζα Φρέρη (Roza Freri), Βασιλική Παπατσίμπα (Vasiliki Papatsimpa), Νατάσσα Πάντζιου (Natassa Pantziou)

A STUDY OF PRESCHOOL CHILDREN’S COLLABORATIVE INTERACTIONS THROUGH THE USE OF PROGRAMMABLE TOYS

Αναστασία Μισιρλή (Anastasia Misirli), Αγγελική Κοκκόση (Aggeliki Kokkosi), Βασίλης Κόμης (Vasilis Komis)

PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF THE OUTDOOR SPACE EVALUATION SCALE (OSES) FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION UVITS

Ηλιάνα Μπακλέ (Hliana Mpakle), Ουρανία Ματσούκα, Βασίλης Γραμματικόπουλος, Γιώργος Κώστας

DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS TO CHILDREN WITH MENTAL RETARDATION THROUGH GAMES WITH THEIR PEERS: A PILOT PROGRAMME OF INTERVENTION

Γιώργος Μπάρμπας (Giorgos Mparmpas), Ελένη Γκιργκινούδη (Eleni Gkirgkinoudi)

FRIENDSHIP SKILLS ENHANCEMENT IN KINDERGARTEN CHILDREN

Ελευθερία Μπεαζίδου (Eleftheria Mpeazidou), Καφένια Μπότσογλου (Kafenia Mpotsoglou), Ελένη Ανδρέου

THE EFFECT OF MUSIC AND RHYTHM ON TEACHING A TYPICAL PROGRAM OF TRAFFIC EDUCATION FOR STUDENTS AGED 5-9 YEARS OLD

Ζησούλα Μπελέτη (Zisoula Mpeleti), Ελιζάνα Πολλάτου (Elizana Pollatou), Βασιλική Ζήση (Vasiliki Zisi), Ηλίας Αγδινιώτης (Ilias Agdiniotis)

WITH AN M AND AN R I MEET MIRO. PERSONAL AND SOCIAL DEVELOPMENT OF YOUNG CHILDREN WITH THE USE OF ARTS

Άρτεμις Παπαδημητρίου (Artemis Papadimitriou), Δήμητρα Κωτσιοπούλου (Dimitra Kotsiopoulou), Γεωργία Μούσιου (Georgia Moutsiou), Γεωργία Πλιάκα (Georgia Pliaka)

KINDERGARTEN CHILDREN: THE CONSTRUCTION OF THE “IDEAL MODEL”

Σταματία Παπαδημητρίου (Stamatia Papadimitriou)

STUDENTS WITH LEARNING DIFFICULTIES: PRIMARY AND SECONDARY EDUCATORS’ PERCEPTIONS REGARDING THEIR SELF-ESTEEM, AQUISITION OF SOCIAL SKILLS AND ROLE OF COUNSELING INTERVENTION

Αθανασία Τάνια Παπανικολάου (Athanasia Tania Papanikolaou), Νέλλη Φλωρεντίν (Nelli Florentin), Βασιλική Πλιόγκου

THE PORTFOLIO AS A MEANS OF ASSESSMENT OF DRAWING ABILITY CHILDREN PRESCHOOL

Τρισεύγενη Σαϊπά (Trisevgeni Saipa), Δόμνα-Μίκα Κακανά (Domna-Mika Kakana), Φωτεινή Μπονώτη (Fotini Mponoti)

THE IMPORTANCE OF THE SOCIAL SKILLS FOR THE SMOOTH TRANSITION FROM KINDERGARTEN TO PRIMARY SCHOOL: A RESEARCH APPROACH

Μαρία Σακελλαρίου (Maria Sakellariou), Μαρίνα Μπέση (Marina Mpesi)

OPINIONS AND BEHAVIORS OF PRESCHOOL EDUCATORS IN HEALTH PROMOTION ISSUES

Βασίλης Σαλωνίδης (Vasilis Salonidis), Ζαχαρίας Βαρούχας (Zaxarias Varouxas), Ραμόνα Ιατρού (Ramona Iatrou)

TEACHING PROBABILITIES TO ADOLESCENTS WITH MODERATE MENTAL RETARDATION

Ευδοξία Σιόλου (Evdoxia Siolou), Άσπα Λέκκα (Aspa Lekka), Μαρία Σακελλαρίου (Maria Sakellariou), Τζένη Παγγέ (Tzeni Pagge)

THE CONCEPT OF THE CITIZEN IN JOHN RAWLS THEORY: PROPOSALS AND PROSPECTS IN KINDERGARTEN

Μαρίνα Σουνόγλου (Marina Sounoglou), Αικατερίνη Μιχαλοπούλου (Aikaterini Mihalopoulou)

APPLYING AND EVALUATING A TEACHING METHOD FOR THE IMPROVEMENT OF DRAWING ABILITY IN EARLY CHILDHOOD

Ελένη Δήμητρα Σπύρου (Eleni-Dimitra Spyrou), Φωτεινή Μπονώτη (Fotini Mponoti), Δόμνα-Μίκα Κακανά (Domna-Mika Kakana)

THE EMOTIONAL QUOTA AS A FACTOR OF SELF-EFFICACY OF PRESCHOOL SPECIAL EDUCATORS

Χριστίνα Τάσση (Christina Tassi), Αικατερίνη Παπασπύρου (Aikaterini Papaspyrou), Σπυρίδων-Γεώργιος Σούλης, Αλεξάνδρα Γεωργίου (Alexandra Georgiou)

APPROACHING THE UNKNOWN IN THE FIRST GRADE OF PRIMARY SCHOOL

Αντιόπη-Ελένη Τεμπρίδου (Antiopi-Eleni Tempridou)

ANIMATION FILM PRODUCTION AS COHESIVE MATERIAL OF GROUP CREATION IN NURSERY SCHOOL

Ιωάννα Τριάντου (Ioanna Triantou), Βασίλειος Πασχάλης

SENSITISATION OF PRESCHOOLERS IN QUESTIONS OF DISABILITY

Ζωή Χαρούμενου (Zoi Charoumenou), Σπυρίδων-Γεώργιος Σούλης (Spyridon-Georgios Soulis)